Când eram mică, chiar foarte mică, mă fascina meseria de actor prin prisma faptului că poți fi orice, că până și vârsta poți să ți-o schimbi destul de mult. Ca actor, azi poți fi bogat – mâine sărac lipit, poți fi savant sau analfabet, poți să strălucești sau să cazi în tristeți devastatoare … totul e posibil! Depinde doar de cuvinte, de replicile învățate și transpuse în felii de viață. Apoi, când pleci acasă, după ce ți-ai terminat programul, îți reiei viața proprie de acolo unde ai rămas. Celelalte existențe rămân și ele agățate în timp, ca niște haine într-un cuier. Mai târziu am înțeles că actoria e doar un joc, o reproducere mai mult sau mai puțin inspirată a realității și atunci am hotărât că nu mi-ar plăcea să țes povești pentru peliculă sau scenă.
Rezistența la schimbare a cadrelor didactice în cadrul unei organizații educaționale
Eficiența managementului în învățământ are două forme de exprimare: cea cuantificabilă și cea necuantificabilă, având în vedere modalitățile de sporire a eficienței muncii managerului școlii. În mod obiectiv intervine rezistența la schimbare, chiar dacă organizația are manageri eficienți. Rezistența la schimbare este o atitudine firească a angajaților unei organizații, care poate fi considerată un feedback transmis către cei ce planifică și coordonează procesul de schimbare. Se opune rezistență chiar și atunci când schimbările propuse au un caracter neutru sau chiar favorabil persoanelor vizate.
Managementul resurselor umane în educație
Termenul de management își are traducerea în limba română prin termenul conducere, astfel există mai multe definiții pentru acest termen, iar una dintre acestea este: „Managementul este procesul de proiectare și de menținere a unui mediu în care persoanele lucrând împreună în grupuri îndeplinesc în mod eficace scopuri selectate și bine definite.” (Mincă, Popescu, Țereanu, 2016). În conformitate cu o listă de caracteristici, managementul este artă și știința de a stabili obiective clar și de a utiliza resursele disponibile pentru a atinge acele obiective. Termenul „management pedagogic” se referă la procesul de gestionare a planificării și implementării activităților manageriale și educaționale (Andronache, 2020).
Studiu constatativ-descriptiv privind strategiile de promovare în comunitate a unei instituții din învățământul preuniversitar
Promovarea organizației școlare în rândul beneficiarilor direcți și în rândul comunității este un element esențial pentru evoluția propice a unității de învățământ deoarece imaginea percepută de publicul țintă determină cerere pentru oferta educațională a instituției. Consider că imaginea unei şcoli este cel mai bine promovată prin acţiunile desfăşurate în contextul domeniului de activitate, iar în studiul de față mi-am propus să identific o strategie de optimizare a imaginii şcolii în comunitate ţinând cont, în primul rând, de obiectivele instituţiei şcolare, dar şi de orizontul de aşteptare al comunităţii.
Comunicare și relaționare – premisele unei școli de succes!
Comunicarea este un proces activ de transmitere si recepționare de informații. Comunicarea este cheia succesului, este premisa unei şcoli de succes. Cadrele didactice sunt sau ar trebui să fie artiști în procesul de învățământ, ele fiind cele care pun bazele relațiilor între copii, între copii şi cadre didactice, cele care stăpânesc conflictele apărute, care trebuie să le gestioneze şi să facă „pace”.
Școala și comunitatea locală – parteneriat pentru colaborare, educație și reziliență (Studiu)
Cercetarea de față a vizat modalitățile de realizare a parteneriatului școală-comunitate în învățământul primar. Școala este un sistem format din interacțiunea dintre cei trei piloni ai educației: cadrul didactic, părinte și comunitate. Fiecare latură a acestui triunghi echilateral educațional are rolul său important, în egală măsură. Pornind de la cei trei factori implicați în realizarea parteneriatelor educaționale în scopul realizării unei educații moderne și eficiente a copiilor, am ținut seama în realizarea cercetării științifice referitoare la importanța acestor modalități de realizare a unor proiecte de parteneriat educaţional între şcoală şi comunitate care să asigure accesul la un învățământ de calitate pentru elevii din învățământul primar, mediul rural, de importanţa acordată de echipa managerială din şcoală relaţiilor şcoală-comunitate, pe de o parte, dar și de faptul că parteneriatul școală-comunitate poate influența semnificativ calitatea serviciilor educaționale oferite de către şcoală și rezultatele elevilor, pe de altă parte.
Rolul parteneriatelor educaționale în grădiniță
Educaţia timpurie şi anii preşcolarităţii sunt extrem de importanți deoarece aceasta este perioada când copiii se dezvoltă rapid şi, dacă procesul de dezvoltare este neglijat în acest stadiu, este mult mai dificil şi mai costisitor să se compenseze aceste pierderi mai târziu.
Perspectiva modernă asupra educației nu se mai bazează pe metodele tradiționale bazate pe expunere, memorizare și reproducere. Copiii de astăzi au nevoie să experimenteze, să învețe prin descoperire și prin metode activ-participative, prin interacțiune directă cu obiecte variate și oameni diferiți.
Parteneriatele educaționale în grădiniță joacă un rol important în asigurarea unui mediu educațional bogat și diversificat pentru copii. Acestea implică colaborarea dintre grădiniță, părinți, comunitate locală și alte organizații sau instituții educaționale în scopul dezvoltării plenare a personalității copiilor.
Modalități de integrare a copiilor cu CES în grădiniță
Integrarea copiilor cu CES (cerințe educaționale speciale) în grădiniță reprezintă un aspect crucial al educației incluzive. CES cuprinde un spectru larg de nevoi și provocări, cum ar fi dizabilitățile fizice, senzoriale, intelectuale sau comportamentale, și fiecare copil are nevoi individuale unice. Integrarea în grădiniță nu doar că le oferă copiilor cu CES oportunitatea de a învăța și dezvolta abilități sociale, dar contribuie și la sensibilizarea celorlalți copii și adulți cu privire la diversitatea și valoarea fiecărui individ.
În acest articol, voi trata pe scurt modalitățile de integrare a copiilor cu CES în grădiniță, evidențiind importanța și beneficiile acestei abordări.
Specificul activității de consiliere și orientare în carieră a elevilor de gimnaziu
În realitatea economică și socială actuală, problema alegerii studiilor și a carierei la adolescenți este importantă atât pentru elevi, cât și pentru buna funcționare a sistemului educațional și a societății în ansamblu. Prin decizia urmării unor studii sau a unei cariere, pe baza unor criterii bine stabilite și în conformitate cu propriile aspirații și posibilități, adolescenții își asigură succesul academic și profesional, contribuind totodată la creșterea calității mediului educațional și a resurselor umane din domeniul profesional. Importanța acestei alegeri este dată de nevoia de realizare personală și profesională a fiecărui individ în parte. Aflați într-o perioadă de tranziție între copilărie și maturitate, elevii care finalizează gimnaziul încearcă să se afirme pe plan social pentru a-și stabili identitatea personală și profesională. Interesul acordat alegerii carierei se justifică prin faptul că oamenii își petrec cea mai mare parte din viață la muncă și prin ideea că modul lor de viață, depinde în bună măsură de opțiunile și deciziile de carieră pe care le-au luat de-a lungul timpului.
Avantajele eTwinning
Luând în considerare interesul meu în metodele moderne de predare a limbii engleze, precum proiectele și pasiunea mea pentru tehnologiile digitale, mi se pare necesar să abordez tema proiectelor eTwinning în studierea limbii engleze și nu numai. În plus, în ultimii zece ani școlari, am observat că elevii mei au dezvoltat o curiozitate aparte pentru acest tip de proiecte. În același timp, există o nevoie acută de a utiliza computerul în orele de limba engleză în societatea noastră. Procesul nostru de predare ar putea fi de un real ajutor dacă am integra metodele de tehnologie în cadrul orei pentru a capta atenția elevilor, pentru a-i încuraja să studieze o limbă străină în mod activ și pentru a-i conecta la contextul actual.