Dincolo de predare, învățare și evaluare, o incursiune în starea de bine a profesorului

Starea de bine reprezintă un sentiment de satisfacție, de împlinire și de echilibru în diverse aspecte ale vieții. Ea include atât aspecte emoționale și psihologice, cât și aspecte fizice și sociale. Starea de bine emoțională se referă la sentimentul de fericire, de bucurie și de mulțumire în viață. Este legată de capacitatea de a gestiona emoțiile și de a avea o atitudine pozitivă față de viață. Starea de bine psihologică implică o bună sănătate mentală și o mentalitate optimistă. Persoanele care se află în această stare se simt mai puțin stresate, mai puțin anxioase și mai rezistente la diversele provocări și dificultăți ale vieții. Starea de bine fizică se referă la un corp sănătos și rezistent. Aceasta include o nutriție adecvată, un stil de viață activ și echilibrat, precum și o stare generală de sănătate bună. Starea de bine socială se referă la calitatea relațiilor și conexiunilor interpersonale. Persoanele care se simt în starea de bine socială au relații pozitive și armonioase, se simt conectate la alte persoane și beneficiază de sprijin social.

Toate aceste aspecte se pot influența reciproc și jucă un rol important în dezvoltarea unei stări de bine generale. Starea de bine poate varia de la o persoană la alta și poate fi influențată de factori personali, de mediu și de circumstanțe de viață.

Starea de bine la școală se referă la un mediu de învățare care promovează bunăstarea și dezvoltarea armonioasă a elevilor. Aceasta include aspecte precum relațiile pozitive și sănătoase între elevi și profesori, climatul școlar sigur și stimulant, precum și sprijinul emoțional și social oferit elevilor. Starea de bine la școală implică, de asemenea, o calitate înaltă a procesului educațional, un curriculum adecvat și o abordare individualizată a nevoilor și aptitudinilor fiecărui elev. Un mediu de învățare pozitiv și favorabil contribuie la succesul academic al elevilor și la dezvoltarea lor globală.

O incursiune în starea de bine a profesorului se referă la experiența în care un profesor se simte satisfăcut și împlinit în activitatea sa profesională. Este o stare în care cadrul didactic se simte motivat, valorizat și își găsește satisfacție în relația cu elevii, iar munca sa are un impact pozitiv asupra studenților. În această stare, profesorul se simte încurajat să își îmbunătățească abilitățile, să își dezvolte competențele și să se implice în activități educative inovatoare. Starea de bine a profesorului contribuie la creșterea performanței didactice și la crearea unui mediu de învățare sănătos și stimulant pentru elevi.

Un exemplu de experiență în care un cadru didactic se simte fericit, satisfăcut și împlinit în munca sa ar putea fi următorul:

Profesoara Mihaela lucrează într-o școală de cartier, unde predă matematică elevilor din clasele 7-9. Este pasionată de subiect și și-a dedicat întreaga carieră educării și inspirării tinerilor în domeniul acesta. În fiecare zi, intră în clasă cu entuziasm și cu dorința de a face matematica interesantă și accesibilă pentru fiecare elev.

Într-una dintre orele sale, Mihaela începe o nouă temă despre probabilități, pe care știe că mulți elevi o consideră dificilă și plictisitoare. Cu toate acestea, adoptă o nouă strategie, folosind exemple practice și o abordare ludică pentru a face subiectul mai atractiv.

Pe măsură ce se desfășoară activitatea, Mihaela observă cum elevii încep să participe activ. Aceștia încep să răspundă întrebărilor, să-și dea cu părerea și să colaboreze în grupuri pentru a rezolva problemele complexe de probabilitate. Atmosfera din clasă devine vibrantă și plină de energie.

La sfârșitul orei, Mihaela simte că a reușit să facă o diferență în înțelegerea probabilității pentru elevii săi. Observă mulțumirea și încrederea de sine în ochii fiecărui elev. La sfârșitul orelor, îi întâlnește pe părinți, care o felicită pentru entuziasmul și pasiunea pe care le-au insuflat copiilor lor.

Simțindu-se fericită și satisfăcută, Mihaela rememorează parcursul său de carieră didactică și provocările întâmpinate pe parcurs. Realizează că munca ei nu este doar despre a preda lecții de matematică, ci și despre a forma următoarea generație de gânditori critici și creativi.

Această experiență îi aduce Mihaelei împlinire profesională, deoarece simte că munca ei a avut un impact pozitiv asupra vieților elevilor săi. Fericirea și satisfacția pe care le simte din această realizare o motivează să continue să-i inspire și să-i ghideze pe elevii săi în tot ceea ce facă.

Bibliografie

„Educația pentru starea de bine a cadrelor didactice”, de Laura Ioana Cornelia Suciu
„Gânduri pozitive pentru cadrele didactice”, de Ioana Dumitrache

 

prof. Camelia Hoară

Școala Gimnazială Nr. 279 (Bucureşti) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/camelia.hoara

Articole asemănătoare